20. 8. 2017

Od zítřka budu sexy třicítka

Název: Od zítřka budu sexy třicítka
Původní název: Younger
Autor: Pamela Redmond Satranová
Žánr: Romantika
Počet stran: 287
Nakladatelství: Grada





Nemám moc ráda růžovou, zvlášť růžovou ve stylu Barbie. Ale přesto, že tahle obálka je skoro celá růžová, tak se mi překvapivě líbí. Vlastně nahoře přechází z purpurové až do té příšerné Barbie růžové. Dominantní je název knihy, který zabírá asi tři čtvrtiny obálky spolu se jménem autorky a informací o tom, že je to předloha pro seriál Younger. A dole je černé město New York s řasenkou, rtěnkou a nůžkami. V tomto případě opravdu platí, že v jednoduchosti je krása, jelikož obálka lahodí oku.

Asi bych se doopravdy měla naučit číst anotace… nebo aspoň obálky. Já jsem totiž zahlédla knihu už dávno, ale podle názvu mě nezaujala, tak jsem pokračovala dál. Ale nedávno jsem se dívala na jedno video a tam jsem se dozvěděla, že je to předloha k seriálu Younger, který miluji. Tak jsem se mrkla na internetu, potvrdila si to a pak půl hodiny mlátila hlavou do imaginární zdi nechápajíc, jak jsem si toho mohla nevšimnout.

Jelikož je to kniha, která byla předlohou pro jeden z opravdu úžasných seriálů, nepochybovala jsem o tom, že bude skvělá. Do čtení jsem se pustila s obrovským nadšením a očekáváním. Přeci bylo opravdu hodně nepravděpodobné, kdyby měl úžasný seriál příšernou předlohu. Pravděpodobnější by to bylo naopak.

Alice je rozvedená a po té, co její dcera odjede na druhý konec světa, se cítí osamělá. Přála by si změnu, nový život. A to se jí také zlepší. Díky zásahu její nejlepší kamarádky Maggie vypadá najednou na třicet. Ze začátku je jí to nepříjemné, ale postupem času se se svým životem třicítky začíná zžívat. Získává skvělého přítele, práci, kamarádky, jednoduše takový život, jaký vždycky chtěla. Jenže lži všechno komplikují, a když někdo lže o celém svém životě, jsou ty komplikace doopravdy pořádné.

Od zítřka budu sexy třicítka je doopravdy čtivá kniha, jen trošku suchá. Nejsem si jistá, jak jinak to vyjádřit. Asi byste si museli knihu přečíst, abyste pochopily jak to myslím. Příběh plyne hladce a je v podstatě nemožné se v ději ztratit.

Hlavní hrdinkou je Alice, která se cítí osamělá a zbytečná. Snaží se najít práci, ale vůbec se jí to nedaří. Právě proto mění svůj život a dalo by se říct, že její nová image jí dodá energii. Problém je, že jí všechny ty lži šíleně tíží. Navíc se v ní vlastně prolíná její staré a její nové já, což je dost náročné.
Josh je úžasný muž. Vypadá skvěle, žije pohodový život a do oka mu padla Alice. Dalo by se říct, že jeho život nemá žádnou chybu. Alespoň v knize jsem žádnou jeho špatnou vlastnost nenašla. Jediným jeho problém je tedy vztah s Alice.

Maggie je Alicina nejlepší kamarádka. Je plná optimismu a snaží se na všem vidět to nejlepší. Je tvrdohlavá a nebojí se říkat pravdu. A vlastně celkově je dost prudké povahy.

Lindsey je Alicina kolegyně a kamarádka. Má celý život do puntíků naplánovaný a to je dost otravné. Drží se toho, co má naplánováno a jakmile se jí někdo jen pokusí naznačit, že něco z toho není dobrý nápad, vybuchne jak sopka. Ale když s ní člověk souhlasí je dobrou a podporující kamarádkou.

Diana je Alicina dcera. Přišla mi rozmazlená a to pořádně. Neustále se jí něco nelíbí a doháněla mě k šílenství a to jsem o ní jen četla. Neumím si představit, jak by někdo mohl s takovou osobou žít.

Neřekla bych, že je kniha ve velké oblibě. Už jen proto, že v originále byla vydána v roce 2005 a v Česku až v roce 2015. Deset let je docela dlouhá doba. Mám dojem, že nebýt seriálu Younger, kniha by se českého překladu nikdy nedostala. Což by byla škoda, ale ukazuje to, že ani v Americe se kniha nedočkala nějaké velké slávy. Na druhou stranu byla inspirací pro natočení úžasného seriálu, takže někomu důležitému se musela zalíbit.

Dalo by se říct, že jsem hodně zklamaná. Younger je prostě energický a úžasný seriál. Kniha je krásná, ale je taková poklidná jen s několika zádrhely, kterými si musí hlavní hrdinka projít. A celkově je děj trošku pozměněná, hlavně ten konec je dost divný, neuzavřený. Možná je to tím, že kniha je opravdu cílena na mnohem starší věkovou skupinu, kdežto seriál je cílen na mou věkovou skupinu.

Rozhodně jsem ráda, že jsem si Od zítřka budu sexy třicítka přečetla. Je to doopravdy krásná kniha, i když seriál pro mě bude vždycky lepší. I když kdo ví, možná že za nějakých dvacet nebo třicet let si přečtu knihu znovu a bude se mi líbit mnohem více než v osmnácti. To je ve hvězdách. Každopádně bych si od autorky určitě ráda ještě něco přečetla. Nejlépe pokračování této knihy, i když mám dojem, že žádné neexistuje, což mi vzhledem k tomu konci přijde jako velká škoda.

1 komentář:

  1. Tento titul ma veľmi nezaujal, zrejme to bude najmä tým, že je to iný žáner než osobne preferujem :-) Každopádne dobre napísaná recenzia, vďaka za odporúčanie seriálu, vyzerá celkom zaujímavo :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)