30. 6. 2017

Kniha, kterou nemám, ale velmi si ji přeji


Nejsem si jistá, jestli se mám do tohoto tématu vůbec pouštět. Je mnoho knih, které nemám a velmi si je přeji, ostatně jako každý knihomol. Jsou tu samozřejmě nějaké, které chci víc než jiné, ale i tak jich je docela velká hromada. Takže náhodně vyberu nějakých pět top, jinak bychom tu všichni byly do rána.

Viděli jste nové vydání Harryho Pottera? Já už jsem do něj zamilovaná od loňského léta, kdy jsem viděla ty samé obálky v anglické paperbackové formě a prostě je chci. Hrozně moc je chci, ale nějak si nejsem pořád jistá jestli anglickou nebo českou verzi, protože paperbacková a hardbacková vazba je opravdu velký rozdíl a každá má své výhody a nevýhody. Takže hádám, že tohle rozhodování mi ještě chvilku zabere.

Harry Potter si myslí, že je obyčejný kluk. Když byl ještě malý, zemřeli mu rodiče a on zná jen těžký život u strýce, tety a jejich tlustého a rozmazleného synka Dudleyho. Vše se ale změní ve chvíli, kdy mu poštovní sova přinese záhadný dopis – pozvánku ke studiu na Škole čar a kouzel v Bradavicích, a obr Hagrid mu prozradí, že je kouzelník! Harry neváhá ani vteřinu a odjíždí do Bradavic, kde potká své nejlepší kamarády – Rona Weasleyho a Hermionu Grangerovou, naučí se ovládat své kouzelnické schopnosti, stane se členem školního týmu famfrpálu – populárního kouzelnického sportu na košťatech, a především svede bitvu s Voldemortem, Pánem zla.

Další mou top knížkou, kterou moc chci, je Dvůr mlhy a hněvu. Po prvním dílu se na ni jen klepu a musím prostě zjistit, jak bude příběh pokračovat. Předpokládám, že si ji koupím někdy v létě až budu v Neoluxoru nebo v Dobrovském, ale zatím je do toho daleko a mě se tu kupí mnoho knih.

Feyre přežila střet s Amaranthou a vrátila se na Jarní dvůr. Avšak ani zde nemá klidu, protože ji neustále pronásledují vzpomínky na to, co musela udělat, aby osvobodila Tamlina i jeho lid.

A stejně tak nemůže zapomenout ani na smlouvu s Rhysandem, s kterým má strávit jeden týden v měsíci. Ač je nyní vznešenou vílou, srdce má stále lidské. A navíc si postupně uvědomuje, že na obzoru se objevuje ještě mnohem větší zlo, než jaké kdy zažila. A tak zatímco se snaží vyznat v zákrutech vílího života, zjišťuje, že její role zachránkyně ještě neskončila. Avšak dokáže se vyrovnat s nebezpečím, které se k ní blíží?

Další jsou Pokrevní pouta. Sice jsem ještě nečetla Vampýrskou Akademii, ale jsou to upíři a já upíry miluju, takže šance, že se mi nebude líbit, je skutečně mizivá. Jenže tady je pro změnu problém s dostupností prvního dílu Pokrevních pout, nebo spíš naprostou nedostupností. Ta kniha prostě nikde není. Teda myslím, že jsem někde narazila na slovenskou verzi, která byla ještě k dostání, ale ta má pro změnu nevyhovující obálku.

Pokračování Vampýrské akademie. Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného. Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnout uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí. Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev.

A když zabrousím do angličtiny, tak v té nedávno vyšla kniha Ensnared od Rity Stranding. Jedná se o další z mnoha re-tellingů Krásky a zvířete. Člověk by řekl, že už jich mám dost, jenže Kráska a zvíře je příběh, který mě nikdy neomrzí. A jelikož moje angličtina na přečtení celé knihy, kterou jsem nečetla v češtině, v žádném případě nestačí, potřebuju nutně český překlad.

A Near-Future Retelling of Beauty and the Beast

Alainn’s father is not a bad man. He’s a genius and an inventor. When he’s hired to create the robot Rose, Alainn knows taking the money is a mistake.

Rose acts like a human. She looks exactly like Alainn. But, something in her comes out wrong.

To save her father from a five year prison sentence, Alainn takes Rose’s place. She says goodbye to the sun and goes to live in a tower no human is allowed to enter. She becomes the prisoner of a man no human is allowed to see.

Believing that a life of servitude lies ahead, Alainn finds a very different fate awaits her in the company of the strange, scarred recluse.

A do pětice Confess od Coollen Hoover. Všechny knihy téhle autorky miluju... některé víc, jiné méně, ale je to skvělá spisovatelka a já si chci přečíst všechny její knihy. Momentálně se však nejvíc těším na Confess, jelikož podle této knihy vznikl seriál a já ho nechci vidět dříve, než knihu. Takže doufejme, že si Yoli pospíší.

Auburn Reed is determined to rebuild her shattered life and she has no room for mistakes. But when she walks into a Dallas art studio in search of a job, she doesn’t expect to become deeply attracted to the studio’s enigmatic artist, Owen Gentry.

For once, Auburn takes a chance and puts her heart in control, only to discover that Owen is hiding a huge secret. The magnitude of his past threatens to destroy everything Auburn loves most, and the only way to get her life back on track is to cut Owen out of it—but can she do it?



Anotace pocházejí z Databáze knih a Goodreads.

4 komentáře:

  1. Překrásná obalka Harryho. Dvůr mlhy a hněvu doma mám ale ještě jsem se nedostala k jejímu přečtení. A Ensnared se mi zamlouvá, rozhodně jí musí vydat v češtině.

    OdpovědětVymazat
  2. Harry Potter se svým novým vydanim je nadherny. Ja přesto očekávám kazdy listopad na novou knihu z kreslene edice. Ta je zase neodolatelná pro mě :)

    OdpovědětVymazat
  3. Nové vydání HP je opravdu moc krásné. =) No koukám, že mám štěstí, že jsem ti Pokrevní pouta koupila chvíli po tom, co je vydali ale nečtla. =D Ještě tedy.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za krásný komentář :)